Tankar, funderingar och livet blir till ord ..

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Har hunnit med en sväng på akuten också..

Av Anna - 16 juni 2010 21:00

Tänker faktist inte börja detta inlägg med tjenixen, hej hopp eller nå liknande.. Känns som om de är de ända man börjar med men varför ?

Aja de är väl en fråga jah aldrig kommer att få svar på kan jah tänka mej .. :S


Men iaf.. Dagen började vid 8 då jah legat och snurrat i sängen sen 6 då lillebror kom in och frågade om de va okej att han gick ut med Gruffe och de va ju sälvklart helt okej.. :)


Klev upp och åt frukost de ni.. ;) När vi satt vad bordet så kom mormor in och frågade om vi hade någon ström och då sa jah att de va klart vi hadde för jah rostade ju mackor men tänkte "de tog en himla tid med dom här sista" och då sa mormor att de kunde jah ju inte för brödrosten lös ju inte ( vi har en lampa som ska lysa när den rostar ) och då fattade jah helt plötsligt varför de tog sådan tid att rosta.. Va inte direkt snabbtänkt i morse jah e.. Kanske kunde bero på att natten inte vare den bästa men men sånt får man ta ibland.. :)


Efter de så satt jah, mormor och Ida ute i solen och drack kaffe och pratade..


Vid halv 10 tiden kom även lill Rasmus och Anna-Karin förbi en sväng och när vi satt och pratade som mest så kom Aron cyklandes och grät..

Han hade gjort illa sej på cykeln på nå vis och rive upp 2 köttsår på benet och jah fick inte röra de så vi åkte in på akuten..


När vi kom dit gick de jätte fort och läkaren vela sy men så kollade hon lite och sa att de inte skulle läka nå finare för de så hon struntade i de och la om de bara..


Sen åkte vi hem och åt lunch och umgicks lite mer.. :)


Runt halv 2 tiden kom morfar och då pratade vi lite om bilen och hur vi skulle göra och kom överens och så fixade vi de.. :)


Vid halv 4 4 tiden fick jah ett sms av älskingen som då va på väg hem så då var de bara till att börja med maten.. Våfflor stod de på menyn idag - MUMS ! :D


Efter middagen så åkte jah och lillebror upp till Anna-Karin och lånade lite salva åt Arons ben och sen har vi bara vare hemma och myst.. :)


Just nu så sitter jah i sängen och tänkte mysa lite mer mer älsklingen innan läggdax.. :)


Men ha de bäst och på återseende !


Puss och kraam !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 9 april 2017 18:14

Ni vet den där känslan när man bara rasar, när de känns som om allt runt ikring kväver en? Sånna gånger är jag så oroligt tacksam över alla saker som mina föräldrar tjatat (som jag då kallade de för) om, för såhär med facit i hand ett x antal år sen...

Av Anna - 6 september 2016 12:42

Vissa dagar känner jag att jag inte räcker till.. Känslan slår mej som ett slag i magen åh jag vill bara gömma mej i ett hörn åh släppa alla spärrar.. Jag gör allt jag kan och försöker så gott jag kan.. ...

Av Anna - 28 augusti 2016 13:05

När man inte kan sätta fingret på de där och heller inte sätta ord på hur de känns.. När man bara vill skrika åh gråta samtidigt men de låser sej.. När man bara vill ligga nära men de inte går.. ...

Av Anna - 17 juli 2016 22:17

Senaste veckorna i bilder

Av Anna - 6 juni 2016 11:15

Efter ännu en helg neröver i landet med finaste så är jag nu på väg hem igen.. Dessa resor är de värsta just nu men de e så värt de! Så fina människor åh jah känner mej riktigt bortskämd som får chansen att spendera tid med dom.. Kan inte annat än at...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards