Tankar, funderingar och livet blir till ord ..

Alla inlägg under november 2012

Av Anna - 30 november 2012 08:40

Jonas hade klockan på 6 i morse då han skulle till tandläkaren vad tror ni hände ?
Jo han har världens hemskaste alarmsignal som väcker hela familjen .. :/ Så himla typisk när båda barnen för en gångs skull sov ..

De har inte alls varit en rolig natt då Kim vaknat hundrasjuttioelva gånger men Freja där emot bara vaknat en gång .. Slår aldrig fel men sånt e livet .. ;)

När Jonas kom hem från tandläkaren så tog han med sej Kim för att åka till Valla och åka lite pulka och träffa farmor och farfar ..

Näe nu vill lillfia ha mat så de e bästa lyda.. ;)

Ha en fin dag !
Puss och kraam <3

Av Anna - 29 november 2012 14:25

Ja då har mer än halva dagen gått och vi har hunnit med ganska mycket ..

Bland annat så har liggvagnen fått sej nya dämpare och en ny varukorg - blev kanon .. :D

Just nu är Jonas iväg och hämtar Kim och handlar lite medan Freja äter och jag väntar på att dom ska komma hem och att världens bästa syster / moster ska komma hit en sväng .. :)

Även om du inte vill så tänker jag på dej idag och hoppas att de blir en fin stund - trots att de inte känns så nu !

Ha en fin dag allesammans !

Puss och kraam ! <3

Av Anna - 29 november 2012 05:15

Jag kan väl lika gärna blogga då eftersom sömn enligt Freja tydligen är väldigt överskattat ..

Den senaste tiden har de hänt en hel del , inget jag tänker gå in detaljerat på men ändå ..

Vissa saker har gjort mej otroligt illa och andra har värmt enormt ..

Har även funderat mycket och kommit fram till en himla massa ..
Ett resultat utav detta kommer att ske idag på förmiddagen .. :) Hoppas verkligen på detta .. :)

Näe undrans jag om Freja kanske kan acceptera att somna om lite nu efter att ha varit vaken snart 1,5 tim ..
Jag ska iaf göra ett försök .. :)

Hade !

Av Anna - 25 november 2012 10:39

Efter en natt med väldigt dålig sömn .. :/ Freja har sovit väldigt oroligt vilket gjort att jag inte heller sovit så bra då jag vaknat hundrasjuttioelva gånger för att hon velat ha nappen eller för att hon gnällt till .. Ingen höjdare direkt men sånt e livet ibland .. :)

Just nu sitter jag i soffan med lilljänta i knät som fortfarande efter en timme är nöjd efter amningen .. :D Kan de vara så att de börjar bli bättre ? Dess utom åt hon bara från ena bröstet .. Man kan ju alltid hålla tummarna .. ;)

Näe nu ska jag ta och städa lite - om inte Jonas hunnit klart ..

Puss och kraam <3

Av Anna - 24 november 2012 12:42

Är i Vallsta hos älskade moster / syster och Fredrik och har bakat lussebullar med henne , lillebror / morbror Aron och Kim medan Freja sov på golvet och Fredrik va ute och tvättade bilarna .. :)

Puss och kraam <3

Av Anna - 23 november 2012 22:46

Här kommer den utlovade bomben .. :D

Se och njut .. ;)

Puss och kraam ! <3

Av Anna - 23 november 2012 21:59

Ja just ja jah skulle ju försöka hålla igång de här jah .. :P Ja nu ser vi ju hur de går .. ;)


Trodde de skulle lugna ner sej sist men tydligen inte .. :/ Har vare mycket från och till med de mesta nu senaste tiden men sånt e livet ibland de ska inte alltid vara lätt men nu har iaf lite ordnat upp sej ..


Jah och älsklingen har pratat lite och kommit fram till både ditt och datt men vi är iaf överens och de är huvudsaken .. Jah älskar honom och de tar oss långt , kanske inte hela vägen men med tillit och vilja ska vi ta oss igenom alla prövningar ..

I nöd och lust - de bara är så ! <3


Har ju utlovat ett inlägg med bilder och de kommer nu ikväll , jah ska bara fixa lite först .. :)


Puss och kraam ! <3

Av Anna - 16 november 2012 11:25

Nu är de en evighet sen jag skrev jag vet men jag har haft en riktigt jobbig period nu så har helt ärligt varken orkar eller velat skriva .. Nu där emot har de mesta ordnat upp sej dock inte allt men jag hoppas att de snart ska göra de .. :)

Hade tänkt försöka komma igång med bloggandet igen nu , trotts de ständiga kaoset här hemma med en liten som inte riktigt vill som mamma och en trottsig storebror men sånt e livet på en pinne .. ;)

Jag älskar dom små liven ändå ! :) <3

Näe nu e de dax att fixa lite lunch .. :)
Ska försöka hinna med å slänga in ett inlägg med lite bilder sen .. :)

Puss och kraam ! <3

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards